ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing

Πώς τα smartphones επιδρούν στη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας

Τα έξυπνα τηλέφωνα, με τις εφαρμογές τους, αλλάζουν και την ψηφιακή εμπειρία των οδηγών

Insurancedaily.gr contributor by Insurancedaily.gr contributor
05/01/2023
in asfalistikomarketing
A A
Πώς τα smartphones επιδρούν στη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας
Share on Facebook

Τα τελευταία χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κάνουν τεράστιες επενδύσεις σε συστήματα/software που σχετίζονται με τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη των οδηγών εντός του οχήματος (User Experience), αλλά και τη δημιουργία οχημάτων τα οποία συνδέονται με το λογισμικό των smartphones.

του Ευθύμη Παπαδόπουλου, Commercial Director, Pricefox.gr (Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing, Τεύχος Νοεμβρίου 2022)

Πλέον, στην καμπίνα του οδηγού ενός σύγχρονου αυτοκινήτου μπορεί κάποιος να δει συστήματα πολλαπλών οθονών, βασισμένα σε προηγμένο λογισμικό, με δυνατότητα φωνής, αλλά και συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας εντός οχήματος (in-vehicle infotainment – IVI) καθώς και συστήματα ελέγχου. Ωστόσο, τα αποτελέσματα από μια πρόσφατη έρευνα της Canalys σε χιλιάδες οδηγούς έδειξαν ότι ο η επέκταση της χρήσης εφαρμογής και του λογισμικού των smartphones στα οχήματα είναι συχνό φαινόμενο, με το 65% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ και το 58% στην Ευρώπη να χρησιμοποιούν τέτοιου είδους λύσεις στο όχημά τους.

Διαβάστε Επίσης

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

May 10, 2025
Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

May 9, 2025

Στόχος τόσο των κατασκευαστών αυτοκινήτων όσο και των εταιρειών τεχνολογίας είναι να παρέχουν όσο το δυνατόν καλύτερη εμπειρία χρήσης στους οδηγούς. Και είναι λογικό: οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να διαφοροποιηθούν, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, και προσπαθήσουν να βρουν πηγές δημιουργίας νέων ροών εσόδων, ενώ οι εταιρείες τεχνολογίας θέλουν να αυξήσουν την αφοσίωση των πελατών τους με όποιο τρόπο μπορούν. Οι εταιρείες λογισμικού δημιούργησαν εφαρμογές smartphone για οχήματα το 2015, συμπεριλαμβανομένων των Android Auto (από την Google), Apple CarPlay (Apple) και CarLife (από την Baidu στην Κίνα). Η Canalys εκτιμά ότι υπάρχουν τώρα περισσότερα από 170 εκατομμύρια αυτοκίνητα με δυνατότητα σύνδεσης με λογισμικό smartphone σε όλο τον κόσμο και πάνω από το 85% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2022 προσφέρουν τη δυνατότητα αυτή.

Η Canalys εκτιμά επίσης ότι πάνω από το 60% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και έχουν δυνατότητες διασύνδεσης με smartphones αγοράστηκαν το 2019 ή αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι, με τα αυτοκίνητα να έχουν μέση διάρκεια ζωής 12 ετών, τα περισσότερα αυτοκίνητα με δυνατότητα χρήσης λογισμικού από smartphone, υποθέτοντας ότι εξακολουθούν να υποστηρίζονται, θα χρησιμοποιούνται για την επόμενη δεκαετία. Σημαίνει, επίσης, ότι εκατομμύρια οδηγοί έχουν χρησιμοποιήσει τις παραπάνω λύσεις για περισσότερα από πέντε χρόνια ήδη.
Η Canalys έκανε έρευνα σε 2.000 οδηγούς και, ειδικότερα, ρώτησε οδηγούς στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ σχετικά με το πώς συνδέουν τα smartphones τους και χρησιμοποιούν εφαρμογές και βοηθούς φωνής στα οχήματά τους σήμερα. Τα κυριότερα σημεία από τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πόσο σημαντικό είναι για τους χρήστες να μπορούν να συνδέονται και να έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές και περιεχόμενο από τα smartphones τους καθώς οδηγούν.

•Το 65% των οδηγών των ΗΠΑ και το 58% των Ευρωπαίων οδηγών που ερωτήθηκαν χρησιμοποιούν λύσεις με τη βοήθεια των smartphones συχνά ή σε κάθε ταξίδι.
• Το 50% των οδηγών που ερωτήθηκαν στις ΗΠΑ και το 30% των οδηγών στην Ευρώπη παίζουν μουσική, podcast ή Audio books από τα smartphone τους μέσω των ηχείων του αυτοκινήτου τους.
• Η πλοήγηση (μέσω GPS) είναι μία από τις κορυφαίες χρήσεις. Αλλά μόνο το 18% των οδηγών στις ΗΠΑ χρησιμοποιεί ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, ενώ στην Ευρώπη αυτό ανέρχεται στο 26%.
• Το 26% των οδηγών των ΗΠΑ και το 28% των οδηγών στην Ευρώπη χρησιμοποιούν την εφαρμογή πλοήγησης από το smartphone τους στην οθόνη του αυτοκινήτου τους.
• Το 42% των οδηγών των ΗΠΑ και το 33% των Ευρωπαίων απλώς μένουν στην εφαρμογή στο smartphone τους και χρησιμοποιούν την οθόνη του τηλεφώνου.
• Περισσότεροι χρήστες iPhone οδηγούν αυτοκίνητο με χρήση του smartphone στο αυτοκίνητο σε σύγκριση με χρήστες Android (που οδηγούν αυτοκίνητο με Android Auto).

Ανάπτυξη λύσεων «ψηφιακού πιλοτηρίου» μέσω σύγχρονων συστημάτων και ενσωματωμένων πλατφορμών από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Οι vendors λογισμικού έχουν βελτιώσει το software εφαρμογής των smartphones από τους οδηγούς, όλα αυτά τα χρόνια, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού, με σκοπό να παρέχουν μεγαλύτερη χρηστικότητα, να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών στο λογισμικό του smartphone τους και να διατηρήσουν την ικανοποίηση του χρήστη-οδηγού σε υψηλά επίπεδα. Για παράδειγμα, η Google έχει ενσωματώσει το Android Automotive OS σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων, με διαθέσιμες ενσωματωμένες υπηρεσίες της και η Apple ανακοίνωσε πρόσφατα την επόμενη γενιά CarPlay, η οποία προσαρμόζεται πλήρως στις ανάγκες του χρήστη, με σκοπό να παρέχει μια δυνατή in-vehicle infotainment εμπειρία, σε όσο πιο πολλές οθόνες γίνεται μέσα στο αυτοκίνητο. Οι περισσότερες μάρκες αυτοκινήτων που προσφέρουν τέτοιου είδους λύσεις το κάνουν μέσα από το λογισμικό Android Auto και το Apple CarPlay – ο οδηγός επιλέγει τη λύση ανάλογα με το smartphone του.

Το BMW Group είναι η κύρια εξαίρεση, συμπεριλαμβανομένου του Apple CarPlay αλλά όχι του Android Auto στα οχήματά του BMW και Mini. Η Canalys εκτιμά ότι στην Ευρώπη, το 78% των χρηστών smartphone έχει τηλέφωνο Android, έναντι 20% με iPhone. Στις ΗΠΑ, το 56% των χρηστών smartphone είναι κάτοχοι Android, έναντι 43% με iPhone. Από την άλλη, το «ψηφιακό πιλοτήριο» είναι συνήθως μέρος μιας μεγαλύτερης στροφής σε ενσωματωμένες, in-house πλατφόρμες νέας τεχνολογίας, από κατασκευαστές αυτοκινήτων και πολλοί εξ αυτών έχουν θέσει στόχους για τη δημιουργία του δικού τους λογισμικού. Σκοπός τους είναι η δημιουργία «ψηφιακών οχημάτων» τα οποία θα διαθέτουν εξελιγμένα προ-εγκατεστημένα λογισμικά και, για αυτό το λόγο, προσλαμβάνουν χιλιάδες μηχανικούς λογισμικού για την ανάπτυξη τέτοιου είδους λύσεις. Οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις στην ανάπτυξη λογισμικού από εταιρείες όπως η Ford, η GM και η Stellantis θα ανέλθουν σε δισεκατομμύρια δολάρια. Από αυτού του είδους τις παρεχόμενες υπηρεσίες αναμένονται νέες πιθανές ροές εσόδων από συνδρομές, υπηρεσίες στόλου, ασφάλιση οχήματος και εξατομικευμένες και on-demand λειτουργίες, όπως π.χ. η βοήθεια οδηγού, ξεχωριστά από τα πακέτα επιλογών που θα προσφέρουν οι εταιρείες. Ένα παράδειγμα είναι το ConnectedDrive Store της BMW το οποίο προσφέρει ψηφιακές υπηρεσίες και δυνατότητες μέσω συνδρομών ή μικρο-συναλλαγών για προϊόντα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα, υποστήριξη οδηγού και για το CarPlay. Η Stellantis στοχεύει σε έσοδα 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2030 από υπηρεσίες λογισμικού.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται σε ένα κομβικό σημείο και πρέπει να αποφασίσουν τη στρατηγική τους για το μέλλον. Κάποιοι θα συνεχίζουν να υποστηρίζουν χρήση εφαρμογών και περιεχόμενο από τα smartphones στα οχήματα που θα κατασκευάζουν, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να χρησιμοποιεί ένα οικείο περιβάλλον σε αυτόν και απλά να το αναπαράγει στις οθόνες του οχήματος. Αλλά θα είναι μια γενική λύση και οι κατασκευαστές θα χάσουν την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν και να δημιουργήσουν νέες ροές εσόδων.

Από την άλλη πλευρά, θα υπάρχουν οι κατασκευαστές που θα προσφέρουν μόνο τη δική τους λύση «ψηφιακού πιλοτηρίου», με τις ενσωματωμένες πλατφόρμες, και θα στοχεύουν στη διαφοροποίηση με τη δική τους εμπειρία χρήστη, προσωπικότητα, περιβάλλον και δυνητικά κερδοφόρες υπηρεσίες, οι οποίες είναι μοναδικές για την επωνυμία τους, ενώ ορισμένοι θα δώσουν στον οδηγό την επιλογή της δικής τους διεπαφής. Η μάχη τα επόμενα χρόνια είναι στο αν οι οδηγοί θα παραμείνουν συναισθηματικά συνδεδεμένοι με την εμπειρία τους στο smartphone ή θα αγκαλιάσουν την ενσωματωμένη, in-house ψηφιακή εμπειρία αυτοκινήτου που θα προσφέρουν οι κατασκευαστές.

«Οι τεχνολογικοί γίγαντες εργάζονται με διαφορετική ταχύτητα από την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η Sandy Fitzpatrick, Αντιπρόεδρος της Canalys. «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να αποφασίσουν εάν θα ‘παραχωρήσουν’ τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας και της διεπαφής του οδηγού-χρήστη σε εταιρείες όπως η Amazon, η Apple ή η Google, ή αν θα συνεργαστούν ή θα ανταγωνιστούν μαζί τους».

250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Ταχύτητα, τεχνολογία και ανάπτυξη, οι προτεραιότητες της Groupama
asfalistikomarketing

Ταχύτητα, τεχνολογία & ανάπτυξη οι προτεραιότητες της Groupama

by Νίκος Μωράκης
Apr 9, 2025
C.A.R.: Μεγάλη η συχνότητα σε αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές
asfalistikomarketing

C.A.R.: Μεγάλη η συχνότητα σε αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές

by Insurancedaily editorial team
Apr 7, 2025
Γ. Τζέης: Οι εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες δοκιμάζουν τις αντοχές των αγορών
asfalistikomarketing

Γ. Τζέης: Οι εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες δοκιμάζουν τις αντοχές των αγορών

by Νίκος Μωράκης
Feb 25, 2025
14 στελέχη μιλούν για τις προοπτικές ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς
asfalistikomarketing

14 στελέχη μιλούν για τις προοπτικές ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς

by Βίκυ Γερασίμου
Feb 21, 2025
Οι προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου τα επόμενα χρόνια
asfalistikomarketing

Οι προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου τα επόμενα χρόνια

by Insurancedaily editorial team
Feb 17, 2025
12 κορυφαία στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς μιλούν για το τι αναμένουν το 2021
asfalistikomarketing

Ν. Ζάχος: Χρονιά μεταρρυθμίσεων το 2024

by Insurancedaily editorial team
Feb 17, 2025
Γ. Καντώρος: Η τεχνολογία εξελίσσει τον ρόλο των φυσικών δικτύων
asfalistikomarketing

Γ. Καντώρος: Η τεχνολογία εξελίσσει τον ρόλο των φυσικών δικτύων

by Νίκος Μωράκης
Feb 12, 2025
Ι. Βοτσαρίδης: H υποχρεωτικότητα από μόνη της δεν αρκεί
asfalistikomarketing

Ι. Βοτσαρίδης: H υποχρεωτικότητα από μόνη της δεν αρκεί

by Insurancedaily editorial team
Feb 12, 2025
Το μέλλον της ασφάλισης το 2025: Οι τάσεις και η ελληνική προοπτική
asfalistikomarketing

Το μέλλον της ασφάλισης το 2025: Οι τάσεις και η ελληνική προοπτική

by Insurancedaily editorial team
Feb 11, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
gif-businessmotion300x2502911-2gif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ